Hrvatsko društvo željezničkih inženjera

 

 

  • Članovi HDŽI-a na vožnji hibridnim vlakom u Linzu

    Članovi Hrvatskog društva željezničkih inženjera imali su priliku 30. listopada 2019. godine voziti se prvim homologiranim hibridnim vlakom u Europi, koji je pušten u redoviti promet austrijskog nacionalnog željezničkog prijevoznika ÖBB. Predstavnici Društva na ovu vožnju bili su pozvani od strane tvrtke Siemens Mobility, koja je već duži niz godina podupirući član HDŽI-a. Temeljni cilj ovog poziva je bio upoznavanje s najnovijom tehnologijom ove vrste u eksploatacijskim uvjetima, uz stručno vodstvo Siemensovih inženjera. Radi se o vlaku Cityjet-eco proizvođača Siemens Mobility, baziranom na već poznatom vlaku Desiro Mainline. Cityjet-eco je predviđen za vožnju kao klasična elektromotorna garnitura uz mogućnost vožnje i na baterijski pogon, što ga čini hibridnim. Ovaj koncept je razvijen temeljem činjenice da gotovo 50% europske željezničke mreže nije elektrificirano te da se mnoge neelektrificirane pruge manjeg prometnog značaja odvajaju od elektrificiranih pruga višeg značaja. Ta činjenica željezničkim prijevoznicima često predstavlja izazov u pogledu raznovrsnosti vlakova u floti, ali i vezano za kvalitetu prijevozne usluge. Iz tih razloga su ÖBB i Siemens Mobility pokrenuli razvoj hibridnog vlaka s glavnim ciljem unificiranja flote i podizanja kvalitete prijevozne usluge. Kako je prvi proizveden vlak pušten u promet tijekom rujna o.g., ÖBB i Siemens Mobility odlučili su provesti ispitivanje vlaka na različitim dionicama austrijske željezničke mreže u cilju praćenja ekspolatacijskih značajki vlaka, tako da je u ovome razdoblju vlak vozio na području Donauuferbahn.

     
  • Dan Hrvatske u Grazu 2019.

    U organizaciji Hrvatsko-austrijske trgovačke komore te pod pokroviteljstvom Ministarstva za regionalni razvoj i fondove Europske unije, u Grazu je 23.10.2019. održan tradicionalni stručni skup Dan Hrvatske. Glavna tema ovogodišnjeg skupa bila je EU-fondovi u Hrvatskoj. U izlaganjima je istaknut pozitivan trend u gospodarskom razvoju Hrvatske, s posebnim naglaskom na porast industrijske proizvodnje. Težište daljnjeg razvoja treba biti na digitalizaciji i inovacijama te na razvoju održivih tehnologija u svim sektorima gospodarstva. Posebno je važno bolje iskorištavanje sredstava iz fondova EU, prije svega za potrebe velikih infrastrukturnih projekata gdje željeznica ima ključnu ulogu kao glavni generator takvih projekata. U odnosima Austrije i Hrvatske istaknut je stalni porast investicija, a u budućnosti treba poraditi i na zajedničkim istraživanjima te inovacijama. Hrvatsko društvo željezničkih inženjera omogućilo je za svoje članove organizirani dolazak na ovaj zanimljivi stručni skup.

     
  • Održana konferencija "Željeznički projekti u Hrvatskoj"

    U organizaciji HDŽI-a i Advantage Austria održana je 3. listopada 2019. stručna konferenciju pod nazivom „Željeznički projekti u Hrvatskoj“, čiji je temeljni cilj upoznavanje i povezivanje hrvatskih i austrijskih poduzeća čiji portfolio čine proizvodi, usluge i rješenja za željeznicu. Na početku konferencije prisutne su pozdravili Sonja Holocher-Ertl, direktorica Austrijskog ureda za vanjsku trgovinu u RH i Goran Horvat, predsjednik HDŽI-a. Nakon toga uslijedila su uvodna izlaganja prof. dr. sc. Tomislava Josipa Mlinarića koji je govorio o ulozi željeznice u prometnoj budućnosti Hrvatske, zatim izlaganje Mirka Franovića koji je predstavio razvojne projekte HŽ Infrastrukture, te izlaganje mr. Tomislava Prpića, koji je predstavio dosadašnje aktivnosti HDŽI-a, kao i ciljeve i misiju našega Društva. U drugom dijelu konferencije svoja rješenja, proizvode i usluge predstavilo je petnaestak hrvatskih i austrijskih poduzeća među kojima su Končar Elektroindustrija, King ICT, Elektrokem, Siemens Mobility, Kontron Transportation, Strabag, Getzner, Thales, Voestalpine i dr. Veliki interes za ovu konferenciju dokazuje, pored velikog broja tvrtki izlagača, i do zadnjega mjesta popunjena konferencijska dvorana hotela Academia u Zagrebu, koji je ugostio ovaj uspješan stručni skup. Na kraju konferencije organiziran je obilazak gradilišta projekta modernizacije i elektrifikacije pruge Zaprešić – Zabok, gdje su se sudionici konferencije u kolodvoru Novi Dvori i Zabok upoznali s načinom i dinamikom izvođenja radova. Ključne vrijednosti ove konferencije jesu predstavljanje željezničkih infrastrukturnih projekata i novih tehnologija te razmjena informacija i iskustava među tvrtkama sudionicima.

     
  • Konferencija o suvremenim tehnologijama za željeznicu

    U organizaciji Hrvatskog društva željezničkih inženjera (HDŽI) i Fakulteta elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje (FESB) u Splitu, 25. travnja održana je međunarodna konferencija o suvremenim tehnologijama za željeznicu. Cilj konferencije bio je predstaviti najsuvremenije tehnologije koje se danas primjenjuju u željezničkim prijevoznim sustavima, s naglaskom na sustave i rješenja vezana za željeznička vozila. Tematski su bili obrađeni alternativni i hibridni pogoni za željeznička vučna vozila, što danas postaje standard u suvremenoj eksploatacijskoj praksi. Konferencija je održana u dvorani Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu, a registrirano je gotovo stotinjak sudionika. Uz stručnjake iz domaćih željezničkih poduzeća, sudjelovali su i znanstvenici s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu, Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje u Splitu i Fakultet građevinarstva, arhitekture i geodezije u Splitu. Stručnjaci poznatih kompanija koje razvijaju rješenja za željezničke sustave poput: Siemens Mobility, Ericsson Nikola Tesla, Končar KEV i AŽD Praha predstavili su svoje najsuvremenije proizvode i koncepte, a među sudionicima su bili i predstavnici projektantskih kuća, gradova Splitsko-dalmatinske županije te Zračne luke Split. Uz navedene, na konferenciji su sudjelovali i članovi uprava HŽ Infrastrukture, HŽ Putničkog prijevoza i Tehničkih servisa željezničkih vozila, čime je konferencija dobila poseban značaj. Odaziv ove strukture sudionika govori o velikoj zainteresiranosti za primjenu suvremenih željezničkih sustava na području zapadne splitske aglomeracije, pogotovo kad se razmišlja o željezničkom povezivanju zračne luke sa trajektnom. Modernizacija i proširenje željezničke veze od Splita do zračne luke zasigurno bi podrazumijevala i elektrifikaciju, koja iziskuje izuzetno visoka financijska ulaganja, što hibridni i alternativni pogoni željezničkih vozila danas mogu vrlo učinkovito nadomjestiti. HDŽI je za svoje članove omogućio organizirani dolazak na Konferenciju, a inicijativa za njezino održavanje potekla je od HDŽI povjereništava Split, čiji članovi su dali veliki doprinos u organizaciji ovoga skupa.

     
  • OBILJEŽEN DAN INŽENJERA 2019.

    Hrvatsko društvo željezničkih inženjera i ove je godine obilježilo Dan inženjera RH, a prigodna svečanost održana je 28. veljače u Klubu HDŽI-a u Zagrebu. Naše Društvo uključilo se u obilježavanje Dana inženjera od samih početaka u cilju kvalitetnijeg prepoznavanja i priznavanja važnosti inženjerskih struka, od kojih su mnoge u većoj ili manjoj mjeri zastupljene unutar željezničkog sektora te su uključene i u članstvo HDŽI-a. U sklopu obilježavanja Dana inženjera u suradnji s HŽ Putničkim prijevozom organizirano je predstavljanje projekta Inter-Connect i Studije izvedivosti u funkciji definiranja metodologije za utvrđivanje tokova putnika između Zagreba i gradova jadranske obale. Projekt Inter-Connect financira se iz Europskog fonda za regionalni razvoji (ERDF) i IPA-e II u cilju promocije intermodalnog putničkog prijevoza i revitalizacije željeznice u regijama ADRION (Jadransko-jonski prostor).